piątek, 30 stycznia 2015

A jednak - książkowe podsumowanie roku 2014!


Pokusiłam się jednak o podsumowanie roku 2014:)

Na szczęście na zaprzyjaźnionym forum i na instagramie wrzucam w miarę na bieżąco to co właśnie czytam i dzięki temu.... dadam! - mam listę książek z roku 2014! Pewnie część przegapiłam, nie umieściłam tych, których nie doczytałam, a jest parę... kiedyś dokończę;) no i nie ma książek o odchudzaniu;), poradników, przewodników (pewnie parę by się zebrało:) - ale i tak lista jest - proszę bardzo:) Uzbierało się 59 pozycji. Postanowiłam wytypować te, które do tej pory siedzą mi w głowie i stanęło na:

  • złoto dla: UPARTE SERCE. BIOGRAFIA POŚWIATOWSKIEJ Kaliny Błażejowskiej
  • srebro dla: kryminalnej serii MONSA KALLENTOFTA
  • i brąz chyba.... chyba... dla GNIEWU Zbigniewa Miłoszewskiego? A nie! podpadł mi swoim wystąpieniem na rozdaniu Paszportów Polityki, więc dam szansę KSIĘDZE DINY Herbjorg Wassmo:) 
  1. Jane Green POSKLEJANA RODZINA
  2. Ewa Stachniak OGRÓD AFRODYTY
  3. Wil Haywood KAMERDYNER
  4. Magdalena Witkiewicz SZKOŁA ŻON
  5. Magdalena Witkiewicz OPOWIEŚĆ NIEWIERNEJ
  6. Magdalena Witkiewicz PANNY ROZTROPNE
  7. Magdalena Witkiewicz MILACZEK
  8. Magdalena Witkiewicz SZCZĘŚCIE PACHNĄCE WANILIĄ
  9. Marta Zaborowska UŚPIENIE
  10. Lori Nelson Spielman LISTA MARZEŃ
  11. Maria Sveland ZGORZKNIAŁA PIZDA
  12. Maria Nurowska ZABÓJCA
  13. Maria Nurowska DOM NA KRAWĘDZI
  14. Maria Nurowska DRZWI DO PIEKŁA
  15. Helen Fielding BRIDGET JONES. SZALEJĄC ZA FACETEM
  16. Mia March KLUB FILMOWY MERYL STREEP
  17. Ingrid Hedstrom NAUCZYCIELKA Z VILLETTE
  18. Ingrid Hedstrom DZIEWCZĘTA Z VILLETTE
  19. Ingrid Hedstrom POD ZIEMIĄ VILETTE
  20. Janusz Majewski SIEDLISKO
  21. Agnes Martin – Lugand SZCZĘŚLIWI LUDZIE CZYTAJĄ KSIĄŻKI I PIJĄ KAWĘ
  22. Camilla Grebe SPOKÓJ DUSZY
  23. Camilla Grebe BARDZIEJ GORZKA NIŻ ŚMIERĆ
  24. Hanna Cygler GRECKA MOZAIKA
  25. Hanna Cygler TRYB WARUNKOWY
  26. Hanna Cygler DEKLINACJA MĘSKA/ŻEŃSKA
  27. Hanna Cygler ODMIANA PRZEZ PRZYPADKI
  28. Anna Jean Mayhaw SUCHA SIERPNIOWA TRAWA
  29. Rexanne Becnel ZŁODZIEJKA MOJEJ CÓRKI
  30. Charlote Link CIERNISTA RÓŻA
  31. Emily Giffin TEN JEDYNY
  32. Grażyna Plebanek BOKSERKA
  33. Kalina Błażejowska UPARTE SERCE. BIOGRAFIA POŚWIATOWSKIEJ
  34. David Hewson DOCHODZENIE 3
  35. Mons Kallentoft OFIARA W ŚRODKU ZIMY
  36. Mons Kallentoft ŚMIERĆ LETNIĄ PORĄ
  37. Mons Kallentoft JESIENNA SONATA
  38. Mons Kallentoft ZŁO BUDZI SIĘ WIOSNĄ
  39. Mons Kallentoft PIATA PORA ROKU
  40. Jacek Hugo – Bader DŁUGI FILM O MIŁOŚCI. POWRÓT NA BROAD PEAK
  41. Magdalena Kordel MALOWNICZE. WYMARZONY DOM
  42. Magdalena Kordel MALOWNICZE. WYMARZONY CZAS
  43. Jeniffer Worth ZAWOŁAJCIE POŁOŻNĄ
  44. Darien Gee UŚMIECH MADELINE
  45. Charlote Link ECHO WINY
  46. Lily Koppel ŻONY ASTRONAUTÓW
  47. Mia March POSZUKIWANY COLIN FIRTH
  48. Sarah Jio DOM NA PLAŻY
  49. Christina Baker Kline SIEROCE POCIAGI
  50. Wendy Welch KSIĘGARENKA W BIG STONE GAP
  51. J. K. Johansson LAURA
  52. Paullina Simons DZIECI WOLNOŚCI
  53. Paullina Simons BELLAGRAND
  54. Katarzyna Bonda POCHŁANIACZ (audiobook)
  55. Herbjorg Wassmo KSIĘGA DINY
  56. Zbigniew Miłoszewski GNIEW
  57. Charlotte Link NIEPROSZONY GOŚĆ
  58. Paullina Simons CZERWONE LIŚCIE
  59. Paullina Simons JEDENAŚCIE GODZIN
Jak łatwo zauważyć - kilku autorów się powtarza, to nie przypadek - Simons, Link, Witkiewicz, Cygler, Hedstrom, Nurowska - piszą na tyle interesujące czytadełka, obyczajówki lub kryminały, że z przyjemnością sięgnęłam po ich kolejne ksiązki. To tez jakaś rekomendacja:) 

Zwycięzcom poświęcę oddzielnego posta, dziękuję za uwagę:)

    4 komentarze:

    1. Kallentofta mało kto lubi, bo jest specyficzny. Zaskoczyłaś mnie swoim wyborem :) Ja go też lubię i planuję powrócić do przerwanej serii. Przeczytałam zimę, jesień i lato. Wiosnę przeczytam wiosną ;)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. I jeszcze Piątą porę roku koniecznie. Rzeczywiscie jest specyficzny, mnie wcale nie czytało się lekko, ale intrygowal od początku.... i jakoś poszlo, i docenilam:) Poza tym, wydania papierowe - piekne okladki, az miło w reku trzymać. Fajnie, ze zajrzalas;-)

        Usuń
    2. Tynko ja napiszę w obronie pana Zygi (znaczy Miłoszewskiego) - on napisał wytłumaczenie i powiedział na "Śniadaniu mistrzów" u Moelera dlaczego powiedział to co powiedział. I świetnie go rozumiem powiedział całą prawdę, że "osobistości" to tylko lubią się pokazać na ważnych uroczystościach w światłach jupiterów, a zrobić rzeczywiście coś dla kultury o tu już gorzej.....
      Żanka-dulembianka

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Zanko - doskonale rozumiem:D ale zdania nie zmienię. Jakoś p. Miloszewski przeżyje, ze 3cie miejsce przeszlo mu koło nosa;)

        Usuń